Na poziv Filozofskoga fakulteta u Rijeci i Udruge Delta, tijekom školske godine 2020./2021. uključili smo se u projekt SLUSIK – Service Learning Upscaling Social Inclusion for Kids (SLUSIK- učenje zalaganjem u zajednici za povećanje socijalne inkluzije djece).
Cilj projekta je promicanje i potpora socijalnoj uključenosti jačanjem stjecanja društvenih i građanskih kompetencija te poticanjem znanja, razumijevanja i vlasništva nad vrijednostima i temeljnim pravima djece i mladih.
Projekt je sufinanciran od strane programa Erasmus+ Europske unije, a vodi ga Europski volonterski centar (Belgija) u suradnji s Out of the Box International (Belgija), Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (Hrvatska), Sveučilištem u Limericku (Irska), Sveučilištem u Granadi (Španjolska), Nastavničkim fakultetom u Beču (Austrija) i Sveučilištem Matej Bel (Slovačka).
U pilot-provedbi PLACE modela, koji se proveo se u sklopu nastave Uvod u državu i pravo, u Ekonomskoj školi Mije Mirkovića Rijeka sudjelovale su profesorica Sonja Doboviček i psihologinja Melita Perić.
Pilot projekt je završio konferencijom u Briselu koja se održala 18. studenoga 2022. g. Na konferenciji su sudjelovali predstavnica Udruge Delta, volonterke udruge, učenice 2. f razreda EŠMM Laura Glumac i Matea Semenčić uz psihologinju Melitu Perić.
Konferencija je posvećena metodi učenja zalaganjem u zajednici (eng. service-learning) koja se koristi u formalnom i neformalnom obrazovanju, a putem koje mladi, kroz aktivnosti u zajednici, stječu nove vještine i znanja. Koncept je sličan volontiranju no, za razliku od volontiranja, u ovoj metodi učenje je planirano, odnosno ciljevi učenja unaprijed su definirani i pomno se prati napredak kroz aktivnosti refleksije. Još jedna specifičnost ovoga koncepta jest što mladi preuzimaju glavnu ulogu.
Konferencija je započela predstavljanjem rezultata projekta i panel raspravom s predstavnicima organizacije OBESSU, Europske komisije i Europskog parlamenta o važnosti promicanja i zagovaranja učenja zalaganjem u zajednici. Nakon toga su naše učenice, uz učenice i učenike iz drugih zemalja uključenih u projekt, na dva sata postale „žive knjige“ i predstavile svoje iskustvo u projektu i provedbi referenduma u Školi.
Ovo kratko putovanje upotpunili smo posjetom Kući europske povijesti i ostalim znamenitostima Brisela.
Melita Perić, prof.